HERR OCH FRU BOMULLS DOCKA



Godkväll allihopa, haft en bra dag? Det har jag :)
Eftermiddagen spenderades ute. Jag, Kex och (hund) Ida gick ut till stallet. Ida och Felicia skulle rida, så jag tänkte gå dit och överaska dom med min hjälp. Överasknings momentet misslyckades - hahaha. Hur som haver så sjasade jag iväg Ida och Felicia till padocken med mig med co. i hälarna och jag fick leka ridfröken. Jag hade i alla fall kul, Kex med. Hon grävde en snögrotta medans Ida satt tätt intill mig och ihopkurad som en liten boll i mitt knä. Det var mysigt. Efter ridpassat gick vi tillbaka och möter Leena vid stallet som också kommer för att hjälpa till. När vi var klara gick jag och hundarna hem igen. Det var dangens långrpromenad, visserligen lite kortare än igår, 7km blev det idag. Fram och tillbaka då då.

...

Jag gillar att gå, inte att cykla då ramlar man bara. Och att cykla nu vore rena självmordet för mig just nu. Om man har svårt för att gå utan att snubbla borde man nog inte sätta sig på en cykel, eller vad säger ni?

Innan maten satt jag och lekte lite med en bild jag tog tidigare idag. Vad tycks? Föresten hittade ni blåmesen i den förra bilden? Tog bilden ifrån köket så det var ganska långt avstånd fram till trädet för min kamera.
Ska snart gå ut en sista gång och då tränar vi igenom några moment i lydnad... eller inte. Vi får se, kanske låter det vara idag och gör något inne istället. Apport? Det måste vi hur som helst träna på, eller så skiter vi i det idag.

Från ämne till ämna går vi nu.
Kex och jag ahr anmält oss till fortsättning apell Lk 1 + spår kurs så till våren börjar den. Uj, det blir mycket att vara ute på bruks i vår. Träningarna med Kex, träningarna då jag är medhjälpare och sen Zentas kurs...
Hoppas att jag kan fortsätta med ridningen, men det ska nog hinnas med det också.
Nej slut suttet här, ut i kylan igen. Hej hopp lingon galopp (?) ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0