FÖRSENAT INLÄGG

Helluj bloggen!
Idag är det tisdag och Kex har varit hemma idag igen, LYCKA! På fredag blir det en till hemma-dag för henne. Fredagar från och med nu är den bästa dagen, så bra! Inga läxor som behöver göras och all tid från och med att skolan är slut läggs på Kex, "MVB"! Igår blev det ingen lydnad och i förrgår blev det ingen långpromenad, Kex orkade inte och vi hade inte tid då vi pronto skulle åka ner på stan. Men det var en bra stan runda, jag köpte en ny mobil! Ska visa er den när jag får hem den, dom hade inte den på lager..
Men idag gick jag ner till skolan och körde lite lydnad. Och det var då jag märkte det vad som hänt. Det är helt normalt. Kex har backat tillbaka några steg i lydnaden, så nu får jag börja om från steg 1 igen. Men jag har kommit på en lösning på det problemet. Kex har backat tillbaka i nästan alla moment. Linförighet/Läggande under gång/Ställande under gång/Platsliggning, inte inkallning då sitter hon kvar i alla fall.
Så nu kommer vi till lösningarna på "problemet".

Linförighet
KORTA pass! När Kex söker kontakt kastar jag leksaken framför henne. Då kommer jag troligtvis få upp mer intresse och kontakt då hon vill ha leksaken. Efter ett tag kastar jag ut den efter längre och längre tid mellan gångerna jag kastar ut den.

Läggande under gång
Jag släpper leksaken men Kex får inte ta den. Vi går förbi och jag kommenderar "ligg" och går iväg, men bara någon meter. Väntar tills hon har kontakt med mig, sen ger jag henne ett varsågod. När hon börjar komma ihåg hur det var man gjorde igen så tar jag ett steg till.

Ställande under gång
Likandant som läggandet fast att hon ska stå upp då

Platsliggning
Där gör jag som jag gjorde när jag lärde in platsliggningen. Lägger en leksak bakom henne och hon måste ligga kvar längre och längre.

Om nu inte det här skulle fungera så lägger jag ner lydnaden helt och hållet några veckor och tar upp det sen så får vi se hur det blir då, men det tar vi sen i så fall.

P.S det är onsdag idag, skulle publicert detta inlägg igår... sorry - he

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0