MYCKET IDAG

Idag är det mycket som ska hinnas med! Jag ska snart gå ut med Kex och Ida på en lite längre tur så att dom får rasta av sig ordentligt. Sen hade jag tänkt att jag ska ta i tu med de små damernas pälsar. Kex päls ska jämnas till, har inte hunnit det fören nu - he..., och Ida ska badas, så ska jag försöka få andra Ida att taitu med hennes päls sen så ska hon klippas. Bra att ha två hundar att öva klippningen på ;) Och allt det här ska hinnas med innan kl. 15:00 för då börjar min näst sista praodag i stallet.

Igår mötte Ida en konstig tant med en hund. Hon hade Ida lös i skogen och mötte då tanten. Hund Ida gjorde ingenting men tanten påstog att Ida var olydig och att man inte får ha olydiga hundar lösa, blablabla....??
Sen när vi var ute och gick med hundarna på kvällen, jag, Ida och mamma så kom två stycken människor gående förbi oss. Och av någon anledning blev jag rädd för han som gick först. Självklart kände Kex att jag reagerade så och skällde till mot dom. Då hon som gick bakom säger då till Kex, NEEJ!
Ja sånna här människor stöter man på med jämna mellanrum, och självklart börjar man undra vad dom igentligen tänker?

Men nej, nu ska ni få se en rolig sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0