Hund 2010

Nu så är jag äntligen tillräckligt pigg för att slänga in ett litet inlägg om hur det gick på mässan ;)

Jag och mamma gick upp tidigt på morgonen. Jag drog upp Kex ur sängen, den sömntutan, och så åkte vi. Vi kom dit i rätt så tidigt så vi hade bra med tid på oss att gå runt och checka in var alla "kändisar" befann sig. Måste säga att det var väldigt roligt att träffa alla igen! Hanarna är ju alltid först ut i ringen. Hade tycärr inte så bra koll på dom då jag var väldigt nervös. Domaren delade ut en hel massa med tvåor. Rekordet var 5 st. på rad. Då blir man lite nervös. Men när det blev våran tur att visa upp oss så skötte sig Kex bra! Hon var väldigt glad, svansen gick hela tiden. Men nästa gång tror jag hon ska få en hel portion mat innan och hon måste få jobba dagarna innan också. Hon blev nästan lite föör pigg. Studsade runt som en liten boll emellan åt. Men det är roligt när man har en hund med lite go i. Eller vad säger ni?


Ser ni hur mycket folk det är? Det var helt fullproppat runt ringen!

Kex kritik:

Excellent type. Very good proportions + coat. Excellent augillations front + back.
Ear setting good enough. Excellent feminint expression, very good movment.

Det blev en 1 på det och sen placerade sig Kex på 3platsen i unghundsklassen. I konkurensen sen åkte vi ut precis innan han skulle placera de kvarstående. Så det blev tyvärr inget cert den här gången men jag är nöjd i alla fall. Med den fina kritiken och att Kex skötte sig så bra som hon gjorde kan man inte vara annat.
Sen blev det självklart lite shopping också.
Ett fint halsband till Kex köpte jag. Super bra. Det är rundsytt med sömmen utåt. Det skaver alltså inte lika mycket på pälsen! Suveränt! Lisa hade ett liknande till Arwen och det var så bra så jag var tvungen att springa och köpa ett till Kex ;)


Fint va!? ;)

Och så köpte mamma ett länkhalsband till Zenta. Hon har letat som en dåre hur länge som helst efter ett och nu äntligen hittade hon ett. Sen så införskaffades även en stoor kamptrasa till Zenta som hon blev kär i från första stund. Två saker till köpte vi men det kan jag inte avslöja här i bloggen fören julafton ;)


Passar perfekt till kopplet!

Ha en fortsatt trevlig dag. Det är bara 8 skoltimmar kvar tills det är jullov, underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0