1 December



Japp, då var det vinter på riktigt. Imorse var det svinkallt ute, eller det har det rättare sagt varit hela dagen. När jag kom hem från skolan tog jag hundarna (som vanligt) ut på en 3 km prommis, det gick snabbt att gå. Ida är en liten frysare, trots all hennes päls, så vi gick i rätt så snabbt tempo. Efter promenaden gick vi in och värmde oss innan jag och Kex gick ut igen och tränade lydnad. Det gick bra. Fria följet tränade vi detaljträningen igen. Snabba vändningar och sättanden + att hon ska flytta in baken i vänstersvängarna. Sen tränade vi snabba lägganden. Vi körde läggande under språngmarsch. Kex har blivit super bra på det faktiskt. Lägger sig super snyggt utan att nosa i backen! :)
Rutan tränades också, vilket gick rätt så bra, inkallningen m. ställande lika så. Sen körde vi apportering med metallapporten. Den är så himla kall att ta i. Det gör verkligen ont i fingrarna när man tar i den. Känns som om dom ska frysa fast! Så Kex var verkligen super duktig som tog den! Fantastiska lilla hund!!! ♥

Mamma och pappa tog med sig alla tre hundarna nu och åkte ut till tomten. Alltid när de tar med sig Kex, när jag inte är med, t.ex. går ut med henne får jag alltid så himla dåligt samvete! Känner mig som den största dissaren i hela världen. Mår inte alls bra då. Mamma och pappa tycker så klart att jag är fjantig men jag mår dåligt i alla fall. Är det normalt att man gör det? Jag är världens dissare :'''(

Ska avsluta inlägget med ett liten rolig sak. Imorse när pappa var ute på morgonprommisen. Det blåste mycket och då knakar ju träden. När träden knakade och det prassalade lite så tvärstannade Zenta och markerade. Där är det någon! Det är ju dom ljuden som dom använder sig av vid bevakningsträningen. Det var lite roligt tycker jag. Nu ser man att hon verkligen har kopplat ihop det där. Sen en till rolig sak om Zenta är att hon äntligen gått upp i vikt så mamma blev överlycklig idag när hon vägde henne och vågen visade hela 20 kilo! Mycket bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0