ZENTA=BEVAKNINGSHUND!

Idag är det första dagen för mamma och Zenta på bevakningskursen! Självklart följer jag med och tar med mig Kex och Ida. Ska bli spännande och höra hur dom gör! Medan mamma är och tränar med Zenta tänkte jag köra lydnad och agility med Kex och Ida. Jag och mamma har börjat köra lite lydnad med Ida också. Hon är väldigt rolig att köra med. Om jag tycker att Kex är lätt så är Ida suuuperlätt. Hon lär sig så snabbt och vill så gära göra precis som vi säger. Härliga hundar vi har! ;) Vet ni vad!? Det är bara 1 vecka kvar till Länsmästerskapen. Den 5 spetember kl. 8.45 får ni komma och heja på mig och Kex på EHDK!! Den här gången är jag inte rädd för att Kex inte kan något moment. Det vet jag att hon kan. Den här gången kan ju massa annat hända. Platsliggningen är jag fortfarande liite orolig för. Men hallå vad är det jag säger!? Klart att vi klarar det här, vi kan sämst komma på 8:de plats, inte såå illa i alla fall......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0