NU BLIR DET SVÅRARE

Måndagar går snabbt har jag kommit på! Tre lektioner innan lunch och två efter, super!
Som ni ser har bloggdesignen gjorts om lite. Den är inte helt klar än några saker till som ska ändras innan allt är klart. Och Lovisa (som är suuuuper braa på allt som har med bloggar att göra) hjälpte mig lite med menyn, TACK! Men nog om det, hahha Cajsa 'det räcker!' ;)
Efter skolan idag så la jag ett rätt så långt, och ganska så svårt spår till Kex. Inga problem sa hon. Fast hon är allt en liten slavrmaja! Hon försökte allt hoppa över några apporter men det får man inte göra så nu ska vi träna en massa markeringar! Själva spåret var inga som helst problem. Gjorde det lite svårare för henne, korsade en stig, tog ett jätte skutt så att det blev en 'lucka' i spåret och sen så gick jag fram till ett träd sen tillbaka en bit i mitt spår igen och vinklade sen av till höger. De först nämnda hade Kex inga som helst problem med men det sista blev allt lite svårt. Där var hon tvungen att tänka som en tok. Men hon löste det bra, helt utan min hjälp. Med den här övningen lär Kex sig att om jag tappar spåret måste jag gå tillbaka i samma spår och se var det var jag missade. Så det ska vi träna på! Mamma la också ett spår till Zenta. Ett spår med en massa spetsvinklar! Zenta har blivit så duktig, hon klarade spåret galant! Så roligt när träningen går framåt!
Nej, vet ni vad nu ska jag gå och lägga mig. Kan säga nu på en gång att imorgon blir det troligtvis ingen uppdatering. Långdag i skolan, läxor som ska göras och sen ska jag till klubben på kvällen. På torsdagar är det också långdag i skolan så tveksamt om jag hinner kika in här då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0