VILSE I SKOGEN VANDRAR HON OMKRING...

Mors lilla Jenny i skogen gick. Rosor på kinden och solsken i blick. Hon tittade ner i backen medans hon gick och utav detta tji hon fick! Ensam hon satt på en sten vid en gran och funderade på om dom trodde hon skulle vara borta hela dan... 

"Gå inte vilse nu!" va det sista som Janne sa åt mig. 
"Hahaha, nej jag ska försöka" svarade jag. 
Men med mitt jätte usla lokalsinne kan man inte komma annat än vilse!

Japp, på spårkursen i torsdags gick jag totalt vilse i skogen när jag skulle lägga spår. Vad ska man säga. Mitt spår kanske blev lite väl långt!?
När jag hade gått spåret och skulle gå tillbaka valde jag typiskt nog fel håll att gå åt. Så tillslut satt jag där mitt ute i den stora skogen och hade ingen aning om var jag var någonstans, inte en susning!
Och medans jag satt på stenen och väntade kom jag på att jag faktiskt hade gått vilse, jätte vilse, och att jag inte skulle kunna ta mig härifrån om det inte var någon som hittade mig. Paniken sköljde över mig. Jag försökte komma ihåg var jag hade gått någonstans. Hade verkligen ingen aning när jag vände mig om och och tittade åt det håll jag kom ifrån. Jag beslutade mig klokt nog för att stanna där jag var, vilket visade sig vara helt rätt val!
Efter att jag suttit där på stenen ett tag ringde jag pappa. Jag hade så tråkigt och tyckte att det kan vara roligt att ha någon att prata med medans man väntar på om någon kommer att hitta en. När jag pratat med pappa ett tag hörde jag plötsligt någon ropa. Och Leif kom, utan hund, och hittade mig.
Resten av det kurstillfället gick jätte bra. Eftersom jag inte ville lägga fler spår behövde dom ju inte ta resten av halva kurstiden som var kvar till att leta reda på mig igen, hahaha. ;)
Ja, det var en upplevelse det här med.

Har ni gått vilse någon gång? Berätta! :)


Kommentarer
Postat av: Lisa och Arwen

min kompis gick vilse när vi lade spår förra sommaren. Det finns en anledning till att man ska använda snitslar och till att man ska sätta dem rätt tätt upptäckte vi då då =) Alternativt ta med sig en GPS =P

Det är riktigt farligt att lägga spår, speciellt í skogar man inte känner till så bra =)



jag har däremot aldrig gått vilse, har ett lokalsinne utöver det vanliga. Det för att jag lägger märke till en massa konstiga saker när jag går i skogen, dessa kommer jag sen ihåg så det är lätt att följa dem tillbaka. Typ en avbruten kvist som formar ett roligt mönster, en vacker mossa en äcklig svamp.. osv osv. Mitt tips är att tänka på vart man går, alltså lägga märke till omgivningen, då är det lättare att se om man går åt rätt håll. "Känner jag igen mig?"



Du var så duktig idag, jag fick några hyffsade bilder, de blev lite tråkiga eftersom de var innomhus, men jag skickar dem i mail till dig =)



kram kram

2010-04-24 @ 20:07:53
URL: http://lagottoarwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0