LÄNGTAN EFTER SIN BÄSTA VÄN

Oj, det var ett bra tag sen jag kikade in här!!

Igår tog påsklovet slut och igår var första dagen på en hel vecka (!) som jag fick träffa Kex igen! Vi har varit i Klövsjö och åkt skidor med min kära lilla familj.
Kex och Zenta har fått bo hos Lotta, tack så jätte mycket för hjälpen!! Så i lördags kväll när vi kommit hem åkte vi och hämtade dom. Gissa om Kex blev glad, älsklingen. Glädje tjutande kommer hon i full fart och slänger sig i famnen på mig. Sen blev det ett litet puss kalas ;)
Att vara ifrån Kex var verkligen jätte svårt! Jag har nog aldrig saknat någon så mycket förut som jag gjorde då, aldrig! Men det var nog bra på samma gång även fast jag egentligen inte vill erkänna det för mig själv. Nej, usch! Tänk att lämna iväg sin bästaste bästa vän och sen åka på semester utan henne när du vet att du kunde ha varit med henne. Det var inte roligt! Men det var ändå kul att träffa Gustaf och Gertrud igen och att bara vara med familjen, fast än vi gick varandra lite på nerverna lite på slutet ;)

Igår var hur som helst första dagen på evigheter, känns det som, jag fick vara en hel dag med Kex. Mycket hann vi göra. Först var vi ute på våran kurs, den här gången körde vi spår. Sen när vi kom hem la jag ett till spår till Kex eftersom vi bara hade gått ett spår var på kursen. Och så körde vi lite lydnad. Spåren vi lägger är inte alls långa så Kex blir knappast trött av dom. Men det är bra så här i början så att dom lär sig att inte bakspåra osv.
Sen var det klipp time! Jag badade henne kvällen innan och då såg jag, när all smuts var borta, hur långhårig hon var. Så det var bara fram med saxen. Jag tog inte så mycket. Putsade mest eftersom vi ska till Västerås om två veckor! Jag är i alla fall nöjd med hur hon blev. Och tänk jag klippte utan mammas hjälp!! Jag har blivit mycket säkrare med saxen sedan klippkursen och nu blir faktiskt resultaten efter klippning bra! Till och med huvudet får jag till bra, otroligt! För några månader sen trodde jag att det var omöjligt!
Sen efter klippningen gick jag och Kex ner till ängarna igen, som nu är gröna (!) och träffade Felicia min andra bästa vän ;) Det var kul att träffa henne igen, var ett tag sen kan man säga.

Lite bilder från gårdagen


Det gröna gräset på ängen ;)



Fotot är tagen av Felicia


Det här med

Kommentarer
Postat av: Julia Swalander

Sv: Din röst är räknad :)

2010-04-12 @ 20:11:30
URL: http://jswalander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0