HÖSTIGT VÄRRE!

Hejsan alla nära och kära och alla andra också förstås. Haft en bra dag? Det har jag =)
Frukost-skolan-hem. I skoln var det de gamla vanliga förutom en sak... floursköljning =/ Det smakar inte gott må ni tro, usch fy nej. Blää! Och tänk att vi kommer göra det tvågånger till den här veckan onsdag, fredag. Usch nej slut snackat om det.
Efter skolan väntade Ida på mig hemma (hund Ida) så jag skyndade mig hem och ut med henne. Vi gick en lite längre promenad med gräs hoppning och lite backrushar. Gräshoppningen var väldigt kul tyckte hon och fick fnatt och sprang lite som en dåre ibland, haha rolig syn ^^
Efter ute stunden var ag tvungen att göra läxor, tråkigt inget ville fastna i mitt huvud idag. Jag fick liksom trycka in allt jag skulle lära mig, men tillslut satt det där i alla fall.  
Det är så skönt att ha en hund hemma på dagarna när man kommer hem från skolan igen.
Sen kom entligen Kex hem, pigg och sprallig. Så vi gick ut i trädgården och tränade början till hopp sitt hopp, början till apport och platsliggning. Vilket fungerade alldeles utmärkt! Kanske har det klickat nu? Hoppas det, eller så var det bara en ovanligt bra inlärnings teknik jag kom på? Jag hoppas på klicket! =P

I helgen som var fick jag inte komma till träningen. Jag smsade våran tränare och han tyckte att jag skulle vänta ett tag. Får se hur jag gör i helgen. Jag fick lite halft panik när jag kom på att det inte alls är prov nästa helg utan den som kommer. Men vi får se vet inte riktigt hur jag ska göra än, tror att jag skavänta men vem vet ett mirakel kanske händer??
Istället för att åka ut till bruks på träningen hade mamma lovat mig att åka ut i skogen någon dag och det passade ju bra när solen skenoch så. Så då packade vi ner spår saker och leksaker som vi kunde använda och åkte ut i skogen. Jag la ett spår till Kex med pinnar i (första gången) och en korridor, det gick super bra hon markerade pinarna och tog leksakerna =) Mamma la en korridor till Zenta också och det gick också bra, det dom måste jobba på är att man ska komma till matte med leksaken. Sen så försökte jag få Ida att leta, men hon förstog inte vad hon skulle göra och började leta tryffel istället, gött hahah ^^
Bilderna på Kex när hon är klippt har jag inte glömt, har bara inte laddat upp dom än men ja lovar er att dom sak komma den här veckan. På onsdag hade jag tänkt att gå ut och fota lite höst bilder på hundarna i alla dessa löv får vi se hur det blir.

Jupp bilder kommer nu ska jag... jag ska göra något annat hej svejs ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0