Klänning efter klänning

Idag har det varit en lång dag! Vaknade 08:40 någonting av att Kex hade börjat gå runt, nu mera sover hon i mitt rum. Det går bra hon sover nedanför sängen, man vill ju inte ha fästingar krypandes där, det kom jag på när jag hade henne i sängen förut och en morgon hittade jag fästingar där. Visserligen var dom döda men i alla fall. Tur att hundarna har fästinghalsband!
Tillbaka till morgonen
När jag hade  satt på mig kläder och inväntat mamma för att hon skulle bli klar gick vi upp i skogen. Där jag skulle köra en korridor med Kex. Nu mera kör jag med  apportpinnar vilket vi kommer få igen sen. Kex tycker det är betydligt svårare med apportpinnar men hon tar dom och blir väldigt trött efteråt. Medans jag och Kex körde en korridor hade Kevin lyckats få tag på en tryffel, inte så svårt tycker han bara att stoppa näsan i backen och gräva. Det är vad dom gör så fort man går ur i skogen nu mera, gräver smaskar och gräver igen. Häromdagen hittade dom många tryfflar. Jag tog bilder på dom, jag tänkte att ni som inte vet hur en hjort/älgtryffel ser ut. ( hjort/älgtryffel är det som finns här i skogen)
 hela tryfflar, det är dom stora de äter dom små är inte Kex eller Kevin så förtjusta i. Dom tryfflarna kanske inte är mogna vad vet jag?..

Här har jag skärt i dom så så här ser dom alltså ut inuti

Efter promenaden åt vi frukost sen åkte vi iväg till Tuna-Park. Jag kan inte skriva vad det var vi köpte, vet inte om dom personerna läser det här  inlägget så det är bäst att låta bli. Men jag kan i alla fall berätta att jag tittade på klänningar till storebrors bröllop. Jag hittade två som jag skulle kunna tänka mig. Vi la undan en till på måndag så jag har tid att tänka är inte riktigt säker än. Lägger inte ut någon bild på den eftersom jag vill överaska broder ; )

När vi kom hem från T-Park så tog jag Kex ner till ängen för att göra pinnarna lite mer intressanta, hon tyckte inte att dom var det roligaste som finns. Och så la jag ännu en korridor.
Efter det var hon trött så jag, mamma och Kevin passade på att springa en mil. Ida följde med på cykeln.

Det var min dag i ett snabbpaket. Hoppas ni har det bra?

Föresten vad har ni gjort idag?

Vänta vänta fortsätt läsa, kom precis på att jag glömt berätta att jag och Kex kommit in på en grundkurs i brukslydnad, så roligt! : )

Kommentarer
Postat av: Carro

va kul att ni kom in:D

igår va min kusin här, det va kul, ha inte träffat henne på ett tag!

ha de bra, kram<3

2009-07-26 @ 10:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0