FILMEN FRÅN EBK

Här kommer filmen och träningsplanen.
Visar filmen först, jag och Kevin kör en liten agility bana. Tycker att det gick bra igår. Han är inte den snabbaste men han tar väldigt snäva svängar vilket han känar massor av tid på. Jag tror det kommer gå bra i Österåker. Han måste bara komma igång och tycka det är roligt vilket kan ta en liten stund men sen så flyter det på hur bra som helst!
Igår var Kex på sitt Inte humör så det blev inga filmer på henne igår, det får bli en annan dag. Här kommer i alla fall filmklippet på Kevin.  


Träningsplanen var det ja här kommer den:

MÅN: Hantering, Ligg/sitt stanna kvar

TIS: Linförighet, stå

ONS: Sökövning el. spår

TOR: Vilodag

FRE: Utställningsträning, uppbindning 


LÖR: Linförighet, hantering
SÖN:
Äventyrsdag (Här gör vi små utflykter t.ex. åker buss, Kex sitter i en skottkärra medans jag kör henne runt kvarteret)

Varjedag tränas också följsamheten när vi är ute i skogen och Kex är lös. (Med följsamhet menar jag att När jag tycker Kex är fö långt ifrån mig lös springer jag och gömmer mig.)

Nu kanske ni tänker att jag inte är riktigt klok hur mycket ska hon göra med sin valp? Den kommer ju bli helt förstörd, men igentligen är det inte så mycket vi gör. Hon kan mycket av dem sakerna jag har skrivit upp att vi ska träna på men det är bra att repitera. Varje dag kör jag högst 10 godis bitar när dom är slut är träningen slut, sen kanske man delar upp träningen så att man tränar först på morgonen sen på kvällen eller allt på en gång. Mycket av träningen består mest av lek. När jag tränar Kex vill jag att hon ska tycka det är kul, därför blir det en hel del lek och inte så seriöst. Man kan inte ha så höga krav på en valp särskilt inte nu när hon börjar komma in i andra delen av  trotsåldern då ska allt vara lätt och roligt inga krav!
Ibland kommer jag inte att följa den här träningsplanen men nu har jag i alla fall något att hålla mig till.

Vad vi har gjort idag får ni veta ikväll/imorgon.

Kommentarer
Postat av: Carro

va duktig han e Kevin=D längtar att få se en film på Kex oxå=) kram <3<3<3

2009-07-30 @ 10:51:19
Postat av: ida

jaa, smart! vad brukar du använda för mått? :):)

2009-07-30 @ 12:59:22
URL: http://idzzi.blogg.se/
Postat av: ida

jaa! nu fixade jag det (med lite hjälp av lovisa) hihi ;) Det är bra, hur äre själv?

2009-07-30 @ 16:46:00
URL: http://idzzi.blogg.se/
Postat av: Syrran<333

Den här filmen är så himmlans bra!!!!!!!!!!!!!

2009-08-04 @ 17:56:34
URL: http://glaader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0