*PIP* MIGRÄN

... Idag blev man hemskickad från skolan. Våran lärare ville inte ha mig kvar där när jag fått migrän, men jag hade inte lust att gå hem så jag var kvar ett tag till. Men så klart blev det värre av det och jag blev nästan utsparkad från skolan - haha ;) Det tog väldigt långt tid att komma hem, nästan 20 minuter som brukar gå på 5.
Det var nog bra att jag gick hem i alla fall, när jag kom hem hann jag inget än att lägga mig i sängen med huvudet på huvud kudden och blunda, sen sov jag i en timme och resten av eftermiddagen har gått åt till att läsa om tredje boken ur twiligt serien - Ljudet av ditt hjätra - jag är inte klar med den än lyckligt nog.

MYCKET snö har det kommmit idag måste vara lite mer än en deci? Jätte kul tycker hundar och människor. Kex är väldigt farsinerad i snö och is. Roligt är det. Ska snart prova åka pulka med henne innan dom sandar backen. Och halt är det också. Igår när jag var ute på långpromenad med Kex hade jag kanske gått i 45 minuter med nästan all min koncentration på att inte snubbla som den klumpfot man är inte hjälper det heller då att man har ett överlyckligt Kex, som vanligtvis inte brukar dra i kopplet, dragandes framför sig. När jag kommer i den sista nerförsbacken kommer det två bilar och min koncentration försvann för ögonblicket då jag började tänka på att man verkligen kunde höra hur halt det var när bilarna körde. Bilarna passerade och mina tankar for iväg på annat håll. Jag tittar upp och glömmer helt bort var jag har mina extra klumpiga fötter eftersom kängorna var på. Jag ser någon komma gående på vägen en bit framför oss och så klart just då när hon tittar ramlar man tjiong rätt ner på rumpan och glider på rumpan ner av resten av backen med Kex dragandes i kopplet framför mig, "oh, ja, ska vi busa matte. Gu va kul!!" verkade hon sig och tänkte inte stanna utan kutade runt som en tok. Jag försökte skynda mig upp på fötter innan hon kommer fram och ser att det är jag, så klart ramlar man en gång till men sedan går jag, skrattandes åt min egen klumpighet, därifrån... Hahaha, en vardaglig händelse nu för tiden. Jaja det är ju kul att någon annan i min närhet får roligt. Det var värre när det var lerigt ute och jag på något vis lyckades sätta mig i den lerigaste pölen på skolgården, hur lyckas man kan man ju fråga sig?

Ha en bra kväll - vi höres...



Last christmas I give you my heart. But very next day you gave it away... du du dum ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0