MYCKET ATT SKRIVA OM

Ja nu har jag inte uppdaterat på ett tag det har ju varit fint väder och jag har tyckt att det funnits bättre och roligare saker att göra än att sitta här och glo. Men nu har jag inget att göra, läste nyss ut bok nr 3 i serien Twilight, måste erkänna att jag inte tycker om Twilight lika mycket längre. Fast jag ser fram emot bok 4 den sista i serien, lite synd.
A men nu var det inte det här vi skulle prata om utan vad vi har jag och hundarna har haft för oss under den här och förra veckan. 

         NYHETER



Jag och Kex har tagit ett kliv framåt när det gäller uppletande rutan (sökrutan) jag samlade till mig mod och gick fram till Mini när vi var ute på klubben en dag och frågade hur jag skulle fortsätta träna Kex på bästa sätt. Han föreslog att jag skulle börja köra två korridorer istället för en,  gå helst ända bort i korridoren och gömma saken där sen valla tillbaka. Korridorerna får inte vara för nära varandra så att hon får för sig att springa över till den andra. Självklart kan man lägga fler saker i korridorerna. När hon kan det ska jag börja med en hela rutan men dela upp den i korridorer. 
Menignen med den här övningen är att hunden ska lära aig leta efter föremålen framför föraren,  då har föraren störra chans att hålla koll på vart hunden har letat. 

Jag och Kex har provat det här och det gick bra, hon tog båda korridorerna utan problem. Jag hade lagt saken i korridorerna så långt bort jag bara kunde alltså la jag saken ca. 50 meter in i rutan vilket är maxet eftersom rutan bara är 50 meter lång. 

Jag har beslutat mig för att inte köra mer lydnad fören vi kommer börja grundekursen i brukslydnad snart. Vi körde inte så mycket förut heller men nu har jag bestämmt att lägga ner helt och bara sikta på sök och spår. 

I helgen var det näshultadagen, vi åkte dit för att vi blivit frågade om vi kunde komma och vi hade inget bättre för oss så varför inte. När vi varit där ett tag blev Kevin kär i en tik som dom sa hade löpt med slutat nu, jag tror dom inte! Kevin blev väldigt kär i den där tiken, snarare hög löp en precis slutat löpa. Men i det stora tycker jag att det gick ganska bra för båda hundarna. 

Mamma tog med Kevin till jobbet idag för att hans kulle undersökas av veterinären, i måndags tog de blodprov på honom som jag lyckades övertala mamma till att det skulle göra. han har bettet sig konstigt under den senaste tiden, varit slö, ouppmärksam inte elat gör någonting. Provresultaten visade att han har borelia. Det var det jag misstänkte så idag på börjas hans behandling mot det. 

Slut på nyheter hörs en annan gång tjing tjong


 

Kommentarer
Postat av: TRassellica

stackars Kevin:( Vi ses i morgon:)<3

2009-08-11 @ 20:54:38
URL: http://trassellica.blogg.se/
Postat av: trassellica

Japp du får låna den i morgon:)

2009-08-11 @ 21:35:17
URL: http://trassellica.blogg.se/
Postat av: Anna

Underbar bloggdesign. =)

2009-08-11 @ 22:08:42
URL: http://kingofmusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0